مشاور بازاریابی

رخشان مهر



زمانی که شما قصد تصمیم‌گیری درباره رویکردهای بازاریابی دیجیتال خود را دارید، وقتی که به مشکلی در پیاده‌سازی ابزارهای بازاریابی خود برخورد کرده‌اید، یا اصلاً می‌خواهید کمی بهتر مسیر دیجیتالی که پیش رویتان است را بشناسید، آن وقت است که خدمات مشاوره نوین می‌تواند برای شما مناسب باشد.

مشاور بازاریابی و تبلیغات ، مشاوره مارکتینگ ، مشاور بازاریابی و فروش و همچنین مشاور بازاریابی و برندینگ به صورت یکپارچه و عملیاتی توسط تیم مشاورین و سیستم برنامه ریزی بازاریابی و فروش  سیستماتیک ارائه می گردد. به عنوان مثال آنچه از اطلاعات و برنامه های مشاور بازاریابی و تبلیغات پشتیبانی می نماید، تاثیرگذاری بر روی شاخص های موثر در خرید مشتریان می باشد که بر اساس تحقیقات بازاریابی شناسایی می گردند. بدین ترتیب کلیه برنامه ها بصورت سیستماتیک پیاده سازی و عملیاتی شده و به کمک فرمهای از پیش تعیین شده، قابل ارزیابی و اندازه گیری می باشند.  مشاوره بازاریابی در واقع خدماتی است که در کوتاه مدت وضعیت فروش شرکت ها را تحت تأثیر قرار می دهد و علاوه بر برنامه ریزی های میان مدت و استراتژی بازاریابی از سوی مشاور بازاریابی به شرکت ها  ارائه می گردد. مشاوره فروش و بازاریابی و برندینگ اگر به صورت یکپارچه ارائه نگردد، موجب بی نظمی و نارضایتی مدیران، پرسنل و مشتریان شرکت ها می گردد. مشاوره فروش در قالب آموزش بازاریابی و تکنیک های تجربی بر اساس شرایط و وضعیت فروش شرکت ارائه می گردند.

مشاوره بازاریابی چیست؟

در سال های اخیر بدلیل رقباتی شدن اکثر بازارها در ایران و ورود رقبای کوچک و بزرگ داخلی و خارجی به میدان تولید، تجارت و خدمات، بازار ایران تا حدودی تبدیل به یک بازار رقابتی شده است و در این میدان تقریباً هیچ کسب و کاری تنها و بدون رقیب نیست .

در این فضا ،‌توجه جدی به علم بازاریابی برای تمام شرکتها یک امر ضروریست و کسانیکه در این مورد غفلت کنند بسرعت میدان را بنفع رقبا از دست خواهند داد . از آنجائیکه بازاریابی مانند بسیاری از دانش های  دیگر امروز امری تخصصی شده است اتکای مدیران شرکت ها به روش های سنتی گذشته و پیروی از تجربه های قبلی کافی نیست و باید به ملاحضه عوض شدن شرایط رقابت ،‌از شیوه های جدید بازاریابی استفاده نمود .

این مطالب برای شرکت های جدید و نوپا که بتازگی قصد ورود به بازار را دارند بسیار بااهمیت تر است. از آنجائیکه امروزه مدیران شرکت ها و کارآفرینان نیاز به دانش ، مهارت و تخصص بازاریابی در بکار بستن این شیوه ها را بیش از گذشته احساس می کنند استفاده از خدمات یک مشاور بازاریابی کاملاً بدیهی بنظر می رسد ولی متأسفانه در کشورمان حرفه مشاوره بازاریابی بخوبی شناخته شده نیست.

برخی ، مشاوره بازاریابی را به معنی مشاوره با تیم بازاریابی شرکت و استفاده از نظرات آنها می دانند . برخی دیگر مشاور بازاریابی را در حد یک مدیر بازاریابی می دانند و فکر می کنند اگر یک مدیر بازاریابی خوب  استخدام کنند در واقع یک مشاور بازاریابی هم دارند. عده ای هم فکر می کنند مشاوره بازاریابی بمعنی خواندن چند کتاب در این زمینه و شرکت در دوره های بازاریابی است .

در بهترین حالت بعضی ها مشاور بازاریابی را با اساتید دانش بازاریابی اشتباه می گیرند و استفاده از توصیه های آنها را بمعنی مشاوره می دانند در حالیکه یک مشاور بازاریابی خیلی برتر از این موارد است .و آن به این دلیل است که مشاور بازاریابی فقط تحصیلات و اندوخته اکادمیک ندارد و تجربه فعالیت های اجرایی ، نقش مربی گری، مشکل شناسی، رفع مشکل و بسیاری از مهارت های دیگر را بعهده دارد.

برای درک بهتر حیطه فعالیت دانش مدیریت بازاریابی برخی از زیر مجموعه ها این حوزه بیان می گردد: تحقیقات بازار، مدیریت فروش، مهارت های فروش، بازاریابی استراتژیک، مدیریت برند، فعالیت های پیشبرد فروش، تبلیغات، مدیریت ارتباط با مشتریان CRM، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی در شبکه های اجتماعی، مدیریت محصول، قیمت گذاری، معرفی محصولات جدید در سمینار، مدیریت خدمات، برنامه ریزی، اندازه گیری و شناخت رضایت مشتریان از خدمات و محصولات و …. مثال هایی از احساس نیاز به مشاور

بازاریابی:

اگر کالا یا خدماتی دارید که به هر دلیلی توانایی، فرصت و یا امکانات بازاریابی و معرفی آن را ندارید …

اگر حس می کنید کسب و کار شما به خوبی پیشرفت نکرده و دچار رکود شده …

اگر حس می کنید کالا یا خدمات شما با نیازهای مشتریان هماهنگی ندارد…

اگر روش های مختلفی را برای افزایش سهم بازار آزموده اید و موفقیتی کسب نکرده اید …

اگر محصولی با کیفیت دارید و فکر می کنید سهم بازار آن باید بیش از میزان کنونی باشد …

اگر حس میکنید ساخت یک برند برای محصول یا خدمات شما نیاز می باشد ولی راه شروع آن را نمیدانید

اگر از رقابت تنگاتنگ با رقیبان خسته شده اید …

اگر بتازگی قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارید و نیاز به تحقیقات بازار دقیق و جامع به منظور کسب اطمینان برای ورود به بازار دارید…



بدون دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رخشان مهر
مشاور استارتاپی

ز آنجاییکه ماهیت یک استارتاپ کشف و یافتن است، تیم های استارتاپی و استارتاپ ها معمولا برای توسعه کار و محصول و بازار خود دائما در حال تحقیق و اکتشاف هستند و برای اینکه بتوانند در دنیای رقابت جلوتر از دیگران باشند، باید همواره دانش و اطلاعات خود را در …

رخشان مهر
مشاور دیجیتال مارکتیگ

امروزه در دنیایی زندگی میکنیم که روزانه میلیونها انسان شروع به کار و تجارت می کنند . میلیونها انسان با تفکر متفاوت و خواسته های بیشمار، جذب تفکر انسانها به سوی خود تنها با تبلیغات هدفمند می شوند.    DIGITAL MARKETING  یا همان بازاریابی اینترنتی به انواع تبلیغ محصول /خدمات …

رخشان مهر
مشاور کسب و کار

مشاوره کسب و کار چیست ؟ مشاوره به معنی دریافت کمک حرفه ای و کسب اطلاعات لازم از افرادی است که صاحب تخصص و دانش در زمینه ی خاص هستند. دریافت اطلاعات و کسب مشاوره در همه ی زمینه می تواند کارساز و کارگشا باشد؛ مسائل پزشکی، درمانی، تحصیلی، علمی، …